איך לזהות יהלום אמיתי?

איך לזהות יהלום אמיתי?

הברק הכובש, העמידות האיתנה והאלגנטיות הנצחית הם אלה שהפכו את היהלומים לאבני החן הנחשקות ביותר מאז ומעולם. בין אם קבלתם בירושה עגילי יהלום או שאתם עומדים לקנות טבעת אירוסין משובצת ביהלום, היכולת להבחין בין יהלום אמיתי למזויף משלבת בין אומנות למדע.

בימינו, כשהשוק מוצף בעגילי זהב ובטבעות זהב לנשים המשובצים ביהלומים מזויפים שנראים אמיתיים, יש חשיבות רבה להכרת המבחנים שיעזרו לכם לזהות אם האבן אמיתית או מזויפת. למעשה, היכולת לאמת בעצמכם את האותנטיות של היהלום יכולה לחסוך לכם זמן, כסף וחרטות.

אז בואו למסע גילוי שיחשוף את הסודות המפרידים בין יהלום אמיתי להונאה אמנותית מלאכותית, ויאפשר לכם להבדיל בין יהלום מקורי למזויף.

מבחן המים

הצפיפות של יהלומים אמיתיים גדולה יותר מרוב אבני החן האחרות. אם תניחו את האבן הנבחנת בתוך כוס מים והיא תשקע, כנראה שזה יהלום אמיתי אבל אם היא תצוף כנראה שזה יהלום מזויף. לפעמים, גם יהלום מזויף ישקע במים אבל הרבה יותר לאט משקיעת היהלום אמיתי או שישקע רק בחלקו.

למרות שמבחן המים אינו חסין מתקלות, עדיין יש סיכוי סביר שתצליחו להוכיח שלא מדובר ביהלום אמיתי אלא באבן קוורץ או בזכוכית המתחזות ליהלומים.

מבחן האדים

בדיקה זו כרוכה בנשיפה הגונה של הבל פה חם על היהלום כדי לכסות אותו באדים. כיוון שהמוליכות התרמית של היהלום האמיתי היא גבוהה מזו של היהלום המזויף, האדים יתפוגגו במהירות רבה יותר.

כיוון שאין איזה קצב קבוע שבו האדים מתפוגגים משטח היהלום, מומלץ לבחון את היהלום הנבדק בהשוואה ליהלום מקורי שנמצא ברשותכם. ההשוואה תעזור לכם להגיע למסקנה אם האדים על היהלום הנבדק אכן התפוגגו במהירות כמו האדים על היהלום המקורי, או לא.

מבחן החום

הכינו כוס מים קרים. חממו את היהלום בעזרת מצית למשך כארבעים שניות ואז שימו אותו בכוס המים. ביהלום אמיתי, הקשרים המולקולריים הם חזקים מאוד, ולכן הוא לא יינזק מפעולה זו, אבל אם זו אבן מזויפת רוב הסיכויים שהיא תיסדק או תתנפץ.

מבחן זכוכית המגדלת

התבוננו ביהלום מבעד לזכוכית מגדלת שמגדילה את היהלום פי 10 ומאפשרת להבחין בחדות ובניקיון של היהלום. חפשו את הפגמים והתכלילים הזעירים שהופכים כל יהלום אמיתי לייחודי. אם היהלום הנבדק נראה לכם מושלם או כמעט מושלם, זה אמור לעורר חשד!

מבחן המשקל

הבנת משקל היהלום לא קשורה רק למספרים אלא גם לתחושת הנדירות והיופי של היהלום. הצטיידו במאזניים מדויקים יותר מהמאזניים הדיגיטליות במטבח שלכם, וביהלום בגודל דומה שאתם יודעים שהוא מקורי ואמיתי.

יהלום אמיתי צפוף יותר מאבנים אחרות ומשקלו הסגולי הוא 3.52 גרם לס״מ מעוקב. הניחו על כף מאזניים אחת את היהלום הנבדק ועל הכף השנייה את היהלום המקורי. האם המשקל מאוזן? אם כן, יתכן שהיהלום הנבדק אכן אמיתי ואם לא, יתכן שמדובר ביהלום מזויף.

מבחן הנצנוץ

במבחן זה מתגלה מלוא יופיו האמיתי של היהלום המשתקף במשחקי האור הייחודיים שלו. כשזה נוגע ליהלומים, הנצנוץ לא מתמקד רק בברק אלא גם בצבע, בחתך, בניקיון ובמשקל הקראט. בניגוד לאבן מזויפת, שעשויה להציג מראה עמום או שטוח, יהלום אמיתי יפגין זוהר והבזקים מדליקים המהווים הוכחה לאיכותו.

בחינה מקצועית

ייעוץ של איש מקצוע מנוסה המשתמש בציוד מיוחד, יספק לכם הערכה מדויקת על האותנטיות של היהלום שלכם. אנשי המקצוע מרבים להשתמש בכלים, כמו Brilliance Scopes, שיכולים לנתח את הנצנוצים ולכמת במדויק את ביצועי האור של היהלום. גישה מדוקדקת זו מבטיחה שכל היבט הגורם לנצנוץ היהלום ייבדק במקצועיות, החל מדירוג הצבע וכלה בבחינת ניקיונו של היהלום.

ניתוח נצנוצי האבן חוגג את יופיים הטבעי של היהלומים ובו בזמן מגן עליכם מפני חיקויים וזיופים ומבטיח שהצטרפתם למעגל הבלעדי של בעלי יהלומים אמיתיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*