מהפכה בתעודות זהות ודרכונים ביומטריים: חידוש מרחוק בלי תור

מהפכה בתעודות זהות ודרכונים ביומטריים: חידוש מרחוק בלי תור

רשות האוכלוסין וההגירה בישראל ממשיכה להתקדם עם השירותים המקוונים, וכעת ניתן לחדש תעודות זהות ודרכונים ביומטריים מבלי להגיע ללשכה. אם יש לכם דרכון ביומטרי בתוקף, או תעודת זהות ישנה שדורשת חידוש, אתם זכאים לבצע את ההליך אונליין, ללא צורך בקביעת תור או הגעה פיזית. השירות המקוון הופך את התהליך למהיר ונוח יותר, ומאפשר הנפקת מסמכים תוך מספר ימים בלבד.

דרכון ביומטרי – איך זה עובד?

דרכון ביומטרי הוא דרכון שמכיל אמצעי זיהוי טכנולוגיים כמו תמונת פנים וטביעת אצבעות, מה שמאפשר זיהוי מדויק ומהיר יותר של המחזיקים בו. ההנפקה הראשונית של הדרכון דורשת רישום טביעות אצבעות, אך אין חובה לשמור אותן במאגר הביומטרי.

הדרכון החדש תקף לחמש שנים, אך כדאי לשים לב שלא ניתן להשתמש בו לצורך קבלת פטור מאשרת כניסה לארה"ב. גם תעודות זהות ביומטריות תקפות לחמש שנים, וכל התהליך מתבצע בצורה מקוונת דרך אתר רשות האוכלוסין וההגירה.

מה השינוי מבחינת הכנסת?

החוק המסדיר את השימוש בתעודות זהות ודרכונים ביומטריים בישראל אושר בכנסת עוד בשנת 2017. בשנים האחרונות נעשו מספר שינויים בתקנות, כמו תיקון החוק ב-2024 שמאפשר את הנפקת המסמכים מרחוק. מדובר בצעד מהותי שמקצר תורים ומפחית את הצורך בהמתנה בלשכות.

איך מתחילים?

אם אתם עומדים בתנאים (מעל גיל 18, בעלי דרכון ביומטרי קיים, ואישרתם שמירת טביעות אצבע), ניתן לגשת לתהליך חידוש המסמכים דרך הקישור הבא: חידוש דרכון ותעודת זהות ביומטריים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*