כל בעל עסק עצמאי בישראל יודע את זה – המפתח להצלחה של העסק הוא להשקיע מצד אחד בהגדלת מחזור המכירות, ומצד שני לשים דגש גם על התייעלות כלכלית שתמקסם את הרווח שמגיע ממכירות העסק.
מסיבה מסוימת, בעלי עסקים נוטים לשים דגש רב על הנקודה הראשונה ולהזניח את הנקודה השניה, מה שלפעמים שם אותם במצב שבו על אף מחזור מכירות מכובד, הרווח שאיתו הם נשארים הוא זעום במקרה הטוב, או לא קיים במקרה הרע.
אז איך עושים את זה נכון? ריכזנו כאן שלוש דרכים נהדרות שיכולות לעזור לכם להתייעל כלכלית בעסק שלכם. מקווים שתצליחו ליישם אותן בקלות!
דרך #1: שימור לקוחות
עסקים רבים, בין אם הם בתחילת דרכם או נמצאים בשטח כבר זמן מה, לא משקיעים את תשומת הלב המתבקשת ללקוחות הקיימים שלהם. זה קורה בעיקר כי מרבית המאמצים שלהם מופנים כלפי הזרמת קהל לקוחות חדש לעסק, דבר שהוא מבורך, אבל גורם להם לפספס את הפוטנציאל הגלום בלקוחות הקיימים שלהם. טיפוח הקשרים עם הלקוחות הקיימים שלכם יכול להביא לכם עסקאות נוספות רבות – בין אם אלו יהיה עסקאות חדשות עם אותם לקוחות, או עסקאות עם לקוחות חדשים שיופנו אליכם דרך הלקוחות הקיימים המרוצים שלכם.
דרך #2: תהיו מודעים לתזרים המזומנים שלכם
תזרים המזומנים שלכם הוא אינדיקציה מעולה למצב הנוכחי של החברה שלכם, אבל עסקים רבים לא מצליחים לעקוב אחריו בצורה מהימנה. עסקאות רבות שמשולמות בשיטת שוטף פלוס, עסקאות בתשלומים או עסקאות פוטנציאליות עתידיות משפיעות מאוד על התזרים שלכם. בנוסף לכל אלו, מעקב לא מספיק צמוד אחר ההוצאות שלכם, שגם יכולות להגיע בתשלומים, עשוי גם הוא ליצור לכם תמונה תזרימית כוזבת.
שיטה מעולה למעקב אחרי תזרים המזומנים שלכם היא שימוש במערכת חשבוניות אונליין, שמאפשרות לכם מעקב דיגיטלי מדויק אחרי ההוצאות וההכנסות שלכם.
דרך #3: בחינה מחדש של ההסכמים הקיימים
דרך נוספת שיכולה להוזיל לכם משמעותית את ההוצאות בעסק היא לבחון מחדש את כל ההסכמים שיש לכם עם הספקים הנוכחיים שלכם. עסקים רבים נשארים נאמנים לספקים שאיתם הם התחילו לעבוד, ולא עוצרים כדי לבדוק אופציות אחרות מיוזמתם. נכון שעבודה עם ספקים מוכרים היא נוחה ויש בה יתרונות רבים, אבל ייתכן שהחלפה של ספק (או לחילופין – ניהול מו"מ חדש עם הספק הקיים) תוזיל לכם את העלויות החודשיות בצורה משמעותית.
שיהיה המון בהצלחה בהמשך!