עלייה חדה במספר היהודים העולים לישראל: יותר ויותר משפחות מהמערב בוחרות בישראל כבית החדש שלהן

עלייה חדה במספר היהודים העולים לישראל: יותר ויותר משפחות מהמערב בוחרות בישראל כבית החדש שלהן

במהלך החודשים האחרונים, נרשמה עלייה משמעותית במספר העולים היהודים החדשים לישראל, בעיקר ממדינות המערב כמו צרפת, קנדה, ארצות הברית ומדינות נוספות. מגמה זו מתבטאת בערים הגדולות וביישובים מתפתחים, ומדגישה את הצורך ההולך וגובר של יהודים מהתפוצות למצוא מקום בטוח ויציב לחיות בו.

על פי נתוני משרד העלייה והקליטה, במהלך השנה האחרונה הגיעו לישראל למעלה מ-29,000 עולים חדשים, כאשר חלק משמעותי מהם מגיעים ממדינות המערב. בצרפת, עלייה של כ-7,500 עולים נרשמה בעקבות המצב הכלכלי והפוליטי במדינה. מארצות הברית, עלו השנה כ-4,500 איש, ומקנדה הגיעו כ-2,200 עולים חדשים. העולים החדשים מחפשים איכות חיים טובה, הזדמנויות כלכליות וקהילתיות, וישראל הפכה ליעד מועדף עבורם.

בנוסף לכך, מתקיים מחר כנס ארצי בתל אביב בנושא העלייה, שבו יידונו בהיבטים השונים של קליטת עולים בישראל. הכנס יכלול דיונים על תהליכי קליטה, תשתיות, ותמיכה בקהילות החדשות ברחבי הארץ. מטרת הכנס היא להציע פתרונות חדשניים לשילוב העולים בחברה הישראלית, תוך שימת דגש על שילובם בכלכלה המקומית והאזורית.

העלייה המתמשכת מראה את התגברות העניין בקרב יהודי התפוצות להתחבר מחדש לשורשיהם ולמצוא בית קבוע בישראל, למרות האתגרים שמציבה העלייה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*