ללא תזוזה – כיצד תשפיע החלטת הנגיד על שוק הנדלן.

ללא תזוזה – כיצד תשפיע החלטת הנגיד על שוק הנדלן.

בהחלטה האחרונה של נגיד בנק ישראל אמש 28.8, הריבית נותרה בגובה של 4.5%. זוהי החלטה שנובעת מחשש להורדת הריבית בשל הסיכונים הכלכליים והביטחוניים הניצבים בפני המדינה, במיוחד לאור המתיחות הביטחונית הנוכחית. מדד המחירים לצרכן הצביע על עלייה שנתית של 3.3%, מה שמעיד על המשך לחצים אינפלציוניים, אם כי מתונים יותר מהצפוי.

מומחים כלכליים מזהירים כי הריבית הגבוהה, למרות היותה כלי חשוב להאטת האינפלציה, מכבידה על המשק כולו ובעיקר על שוק הנדל"ן. האשראי הפיננסי התייקר משמעותית, מה שמוביל להאטה בקצב רכישת הדירות ומקשה על משקיעים ומשפחות צעירות לגשת לשוק הדיור.

הציפייה היא כי הריבית תישאר גבוהה בטווח הקרוב, לפחות כל עוד נמשכים הסיכונים הביטחוניים והחששות מפני השפעות גלובליות על הכלכלה הישראלית. עם זאת, ישנם קולות בתוך הקהילה הכלכלית הקוראים לנגיד לבחון מחדש את המדיניות, במטרה לאזן בין הצורך בשליטה על האינפלציה לבין הצורך לעודד צמיחה כלכלית ושיפור תנאי המשק, במיוחד כשחברות ובתי אב חווים קשיים בשל העלויות הגבוהות של מימון.

במצב הנוכחי, העיר קריית גת נהנית מביקוש גבוה יחסית, עקב כך שהמחירים בעיר עדיין נמוכים מהממוצע הארצי, ושכונת כרמי גת נחשבת לאחת המבוקשות בתחום הנדל"ן. כמו כן, ברחבי העיר הוותיקה ישנם משקיעים רבים שנהנים מתשואות יחסית גבוהות ומרווח הון בשנים האחרונות, מה שהופך את העיר קרית גת לאטרקטיבית עבור רוכשים פוטנציאליים. כך אומר איתמר יהודה, זכיין ובעלים של אנגלו-סכסון בקריית גת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*