גילוי היסטורי: היהלום השני בגודלו בעולם התגלה בבוטסואנה

גילוי היסטורי: היהלום השני בגודלו בעולם התגלה בבוטסואנה

עולם היהלומים התרגש השבוע לאחר חשיפת יהלום נדיר ויוצא דופן במכרה קארווה שבבוטסואנה. היהלום, שמשקלו עומד על כ-2,492 קרט, נחשב לשני בגודלו בעולם ונמצא על ידי חברת הכרייה הקנדית Lucara Diamond. תגלית זו מסמנת רגע היסטורי נוסף בענף היהלומים העולמי.

היהלום העצום נחשף הודות לשימוש בטכנולוגיית רנטגן מתקדמת, שאפשרה לחברה לזהות את האבן בשלמותה ולחלצה מבלי לפגוע באיכותה. מדובר בגילוי מדהים שמצטרף לשורת תגליות מרשימות במדינה, הידועה כמקור עולמי ליהלומים באיכות גבוהה.

בוטסואנה, הנחשבת לאחת מהיצרניות המובילות של יהלומים בעולם, ממשיכה להפתיע את השוק העולמי עם ממצאים נדירים במכרותיה. היהלום שהתגלתה מהווה סמל לגידול בתעשיית הכרייה המקומית, ומעניק למדינה הכרה בינלאומית נוספת בזכות המינרלים היקרים שבה.

חברת Lucara Diamond ציינה שהגילוי הוא תוצאה של חדשנות וטכנולוגיות מתקדמות, ושהיא נרגשת לשתף את העולם בגילוי יוצא הדופן הזה. לפי הערכות ראשוניות, היהלום עשוי להיות שווה מאות מיליוני דולרים, ועתידו יקבע לפי עיבודו והחלטות מסחריות שיובילו למכירתו במכרזים יוקרתיים בעולם.

הגילוי הזה מצטרף לשורת תגליות גדולות במכרות בוטסואנה בשנים האחרונות, ומחזק את מעמדה של המדינה כמעצמה עולמית בתעשיית היהלומים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*